Posiadanie własnej strony www zobowiązuje do jej skutecznego pozycjonowania w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla odbiorców i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Niekiedy jednak nasze działania powodują złamanie reguł prawidłowego SEO i na portal mogą być założone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – dlaczego są tak groźne?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy rodzaj kary, któremu może zostać poddana witryna internetowa. Oznacza on całkowite zlikwidowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce znacznie komplikuje prowadzenie interesu. Pamiętajmy, że większość internautów posługuje się Google, więc po zablokowaniu witryny liczba naszych klientów dramatycznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję witryny w wynikach przeglądania, co też niekorzystnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją filtry ręczne – nakładane osobiście przez pracowników Google oraz algorytmiczne, które zakładane są samoczynnie przez specjalistyczne programy.
Czy można usunąć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za zamieszczanie ogromnej ilości odnośników promujących naszą stronę internetową lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba najpierw prześwietlić jego powód. Najlepiej zatrudnić do tego profesjonalną agencję SEO, która sprawnie zajmie się z filtrem. Operacja może niestety ciągnąć się do 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.