Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Oferta kampanii SEO w najlepszej cenie. Przekonaj się co dla Ciebie stworzyliśmy.

Przedsiębiorstwa i właściciele sklepów internetowych, którzy chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie starań osobiście. Nie mając doświadczenia w zakresie SEO i nie monitorując każdego dnia wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać prawidłowo i – kluczowe – skutecznie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla specjalisty od SEO, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje ze względu na koszty. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od projektowania graficznego, kreatywnego pisania, kampanii Google Ads czy programowania służący rzeczową pomocą w tych sferach.

Po czym rozpoznać kompetentną firmę SEO

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w trakcie szukania podmiotu, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych i reklamowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona spore doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować interesujące portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach publikują dział z historią tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy powinno się zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o planach zadań na najbliższe tygodnie, ale także przekazuje raporty z wykonanych działań i ich następstwa.

Następny nie do przecenienia aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o pomocnicze informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie można odnaleźć na własną rękę w internecie, jak np. informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO i o najważniejszych dla klienta usługach lub produktach, które zamierza wypromować.

Jaki system rozliczenia z firmą SEO jest najkorzystniejszy?

Z nieufnością należy potraktować firmy SEO, które proponują współpracę z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO wówczas, kiedy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 lub Top10). To wciąż dość popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać natychmiastowy efekt za sprawą łamania zasad określonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, zatem odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Jeśli chodzi o cenę za usługi firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, by wykonać wnikliwy audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają o wiele mniejsze.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]