Wpływ filtru Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Wpływ filtru Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry Google są karą nakładaną na portale internetowe, które nie spełniają opracowanych przez Google zasad dla twórców stron. Istnieją dwa rodzaje kar – filtr ręczny lub filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią wytyczne Google mogą być nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem zakończenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub znacznie obniżającymi dotychczas osiągane pozycje.