Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Dowiedz się, kto ma w swojej ofercie audyty stron internetowych.

Pojęcie audytu – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola przedsiębiorstwa, firmy czy spółki pod kątem licznych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocena perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się witryny, strukturę nagłówków, kod strony, metadane i wiele innych elementów. Oprócz samego wykazania nieprawidłowości i błędów, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone również wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod względem dostępności, zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, a także poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które pomogą je naprawić.

Darmowy audyt SEO nie wykryje wszystkich nieprawidłowości na stronie

W sieci można znaleźć masa stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których natychmiast i za darmo wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Wady? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia bądź też dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeżeli już odnotują jakieś uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Dużo problemów (np. w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać z reguły od tygodnia do ok 30 dni. Okres na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go wykona. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszelkich newralgicznych problemów ukrytych na stronie. Jeśli strona została utworzona na otwartym szablonie lub na platformie typu Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być cała masa. Kiedy witryna powoli się ładuje i nie ma w zasadzie żadnej widoczności na istotne dla klienta frazy, to też są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.

Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie przeprowadzony sumiennie

Dokładnie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić liczne wady strony, najczęściej:

  • brak albo nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak metadanych,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
  • brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne

.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]