Jeśli interesuje Cię korzystna oferta PBN, skieruj się na https://pbnmarket.pl.
By klient wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe rzetelne i użyteczne dla potencjalnego klienta artykuły. Ale nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN – proste zdobywanie dużej liczby zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. Prywatne sieci portali są z reguły stosowane jako jeden z elementów rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest to, że ich wykonanie wymaga dużych nakładów finansowych, a później trzeba poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.
Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, adres oraz adres e-mail czy telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też wpis w internetowym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Drugi interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych stronach w sieci traktują jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, godne uwagi teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie ze zdrowiem, aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym oraz inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO