Liderami w branży centralek telefonicznych są Platan, Slican i Panasonic, które mają duże doświadczenie w wytwarzaniu centralek telefonicznych oraz szeroką ofertę modeli tych urządzeń dla każdego przedsiębiorstwa.
Centralki telefoniczne – do czego służą?
Centralka telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas, w którym następuje wymiana informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić więcej czasu osobom dzwoniącym, uprościć funkcjonowanie instytucji oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Każda centralka telefoniczna umożliwia przekazywanie na numer wewnętrzny rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w firmie bez żadnych kosztów (w sieci centralki) oraz dyskryminację rozmów wychodzących polegających na wyłączeniu wyjść na rozmowy komórkowe, miastowe i międzymiastowe. Centralka daje możliwość przyznania każdemu abonentowi wew. numeru dozwolonego, który zezwala na rozmowy zewnętrzne. Posiada również możliwość zbierania danych, które zostają zapisane w pamięci centrali dzięki czemu istnieje możliwość kontroli takich parametrów jak numer wewnętrzny i zewnętrzny, godzina rozmowy oraz przybliżony koszt.