Pawilony handlowe – rodzaje i zastosowanie

Pawilony handlowe – rodzaje i zastosowanie

Pawilony są pomocne w każdej firmie z branży handlowej. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego albo też być głównym punktem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w trakcie giełd i podobnych wydarzeń, a dodatkowo, dzięki mobilności i łatwemu montażowi, mogą być stosowane na przykład do handlu w miejscowościach letniskowych lub na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, winien być właściwie dobrany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwrócić uwagę przy jego doborze?

Pawilony handlowe – jak dobrać?

W ofercie producentów znajdziemy rozmaite rodzaje przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami lub namiotowych. Te pierwsze wytwarzane są na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Cechują się względnie szybkim montażem, jednak ich mobilność jest dużo mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są również od nich znacznie droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kiosków bądź kas biletowych.

Pawilon handlowy – kiedy warto go posiadać?

Jeśli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. W przeciwieństwie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje cechuje znaczna wytrzymałość, która jest wynikiem zastosowania do ich produkcji wysokiej klasy surowców. Zarówno rury, z których wyprodukowane są konstrukcje, jak i powłoki, są odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. To powoduje, że namiotowy pawilon handlowy, o ile będzie odpowiednio konserwowany, posłuży wiele lat – także przy częstym użytkowaniu.